5 februari 2012

Mässa

Igår besökte vi bygga och inreda mässan i Åbo i syfte att ta offerter på köksmaskiner, kranar, duschar, toaletter... Efter några om och men tog vi idag beslutet att ta köksmaskinerna från expertti, med ett riktigt bra erbjudande vi fick. Vi skall alltså bara ha integrerad ugn, indikationsspis, side-by-side kylmäkeskus och spisfläkt (som vi själva lagar kupa till). Eftersom diskmaskinen till slut inte blev upphöjd i vårt kök (som jag inte ännu visat några ritningar på), så valde jag att vi inte heller lagar den integrerad. Därefter valde jag att vi behåller vår nuvarande diskmaskin, även om den skär sig mot det övriga köket, för att när den säger upp kontraktet skaffa en ny som matchar. Jag tycker ju verkligen inte om att skaffa nytt om gammalt duger lika bra, de flesta som känner mig vet också att jag inhandlar det mesta på huuto eller kirppis. Då kan vi lika gärna använda slut den gamla diskmaskinen. Någon gång kommer det nog en ny.

Jag ville inte heller ha integrerad mikro eftersom jag är rädd för att då någonting går sönder i den är det bara att byta ut hela mojängen och så går det på flera hundra euro igen. Nä, de vanliga 99 euros mikrona duger utomordentligt i vårt hushåll.

Vi begärde även offerter på centraldammsugare. Även den har varit ett hett diskussionsämne hos oss, behöver vi eller behöver vi inte? Är slangen bara otymplig och ivägen? Kommer jag att använda den eller oftast bara hastigt dra över med hand-dammsugare? Hur som helst lagar vi rören nu i väggarna, men köper säkert inte maskinen ännu.

Nu blir det presidentvalskväll här hemma. Min man har just konstaterat att vår son är högre än mjölkkannan (den gamla vita) som står på golvet. Bra?

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar