22 mars 2012

Det händer...

Har inte för min del blivit så mycket byggande de senaste dagarna eftersom jag insjuknade i magsjuka. I förrgår på eftermiddagen såg det iallafall ut så här:




Det blir jättebra och precis som vi föreställt oss! Borden som används här kommer dock inte i badrummet. Igår kväll tror jag att hela hjälpköket var färdigkaklat. Under veckoslutet kommer jag säkert att få den stora äran att foga... Färgen på fogmassan är marmorvit.

Ett annat litet projekt vi grejade med lördag kväll var att räta ut golvet i övre våningen, med golvspackel. Jag stod fyra timmar utomhus och blandade spackel medan Sven rätade ut golvet... Bättre blev det absolut, men jag tror där ännu fanns ett par ställen som han tänkte räta ut ännu mer.

Jag har sakta men säkert börjat grundmåla väggarna i övre våningen. Det tar sin lilla tid eftersom jag oftast har möjlighet att måla ca 2 h i ett sträck, medan minimal sover dagssömn. Här fick jag äntligen några bra överblicksbilder över vårt vardagsrum, utan en massa skrot...



Panelerna till hela huset kom på tisdag eftermiddag. Det inkluderar alltså träpanel i pärlspont till våtutrymmenas tak samt omklädningsrummets och övre wc:ns väggar, mdf-takpanel i pärlspont till det övriga huset samt mdf-panel i pärlspont till vindfångets väggar. Jag hjälpte till att bära in mdf-panelen, men sen mådde jag så illa att jag och Benjamin åkte hem.


Jag tror att nästa projekt är att kakla kökets och vindfångets golv. Det räcker nämligen inte länge tills vi får vårt kök :)

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar