26 april 2012

Projekt

Nu har jag igen kommit igång med möbel-makover. De som skall få sig en omgång med penseln är vårt soffbord, en spegel samt en kista. Soffbordet och spegeln blir ljusgråa, samma nyans som trappstegen. Jag var nämligen igår och valde färg till trappstegen och köpte tillika en provburk. Kistan får däremot bli vit.


På bilden är spegeln målad ett varv, det andra målade jag idag efter att jag fotat den. Denna kommer antagligen upp i omklädningsrummet på väggen, som kommer att bli vit träpanelad i pärlspont. Bakom spegeln skymtar en färdigmålad vägg! Och så här ser de ut nu :)


Jag gillar verkligen färgen! Med vita lister och vit bröstpanel som pricken på i:et kommer den att se tuff ut! Orsaken till att det varken är spacklat eller målat nertill på väggarna här i hallen är att det alltså kommer att komma bröstpanel. Vi skall försöka åstadkomma något i stil med detta:

Bilden tagen från nätet
Ja ni förstår säkert idén. I nedre våningen lagar vi dock inte sådana. Där skall jag istället laga någon text i vitt med schabloner, ovanför soffan. Får se vad det blir av det.

//Dani

2 kommentarer:

  1. Era möbler genomgår lite samma behandling som våra då vi flyttade!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och LIKADANA möbler dessutom, håhå... :)

      Radera