28 maj 2012

Arbetet med listerna...

fortsätter... och fortsätter.... och fortsätter. Jag håller nog på hela tiden med listerna, även om jag inte orkar skriva om dem varje dag. För det är i stort sett så ofta jag grejar med dem......

Målade taklister
Tack vare att min pappa på grund av resa inte hann komma och montera trappan i tisdags, som det var tänkt, hann jag tömma övre våningen på karmlister. Jej!

Karmlister står i trapphålet
Karmlisterna placerades i ett av våra ack så opåbörjade sovrum. Om det alltså ser ut som att vi har kommit någorlunda långt på övre våningen så är läget långt ifrån detsamma i nedre våningen. I sovrummen är det inte ens SPACKLAT! Och Sven har ännu i planerna att flytta ett fönster 30 cm i det mittersta sovrummet! Suck....

Karmlisterna fick en ny placering i väntan på behandling
Karmlisterna är faktist de enda jag inte har påbörjat ännu... De är krångligare att slipa, och jag tror att Sven har tänkt använda någon sorts överfräs till det...?? Så för min del tar minsann jobbet inte slut.

Och för att skriva om något annat än lister tog jag en bild på detta:

Vägg mellan vardagsrum och kök

I och med att ytterdörren nu är på sin rätta plats skall Sven snart laga denna vägg färdig. Det innebär alltså att han spacklar antikbruk över resterande väggyta, precis som bakom kakelugnen. Snart snart snaaaart alltså ännu en yta färdig :)

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar