30 maj 2012

Hinner inte med

Jag har verkligen längat efter den dagen då det går så fort fram på bygget att mina blogginlägg inte hinner med. Den dagen är här nu. Tro det eller ej, men NU i helgen tapetserar vi matsal och vardagsrum!!! Dessutom fyndar jag det ena än det andra både till höger och vänster som jag varken hinner fotografera eller skriva om! Nå, på kommande... Hjälpöket är nu kaklat, men inte fogat:

Före

"Kuraeteinen" har hittat sin plats
Efter
I något skede hann Sven också gjuta en "plattform" för alla vattenrör:

Vattenrör
Jag önskade ju få tag på ett Ikea-Flåren badrumsskåp, och blev ju lyckligtvis uppringd av en dam i Raumo som sade att hon hade ett oanvänt skåp med en tillhörande lavoar. De hade köpt det men konstaterat att det var för stort till deras wc. Sagt och gjort, hon och hennes man kom körande till Åbo där vi hade stämt träff i Skanssi, jag fick mitt skåp och körde hem :) Detta skall antagligen placeras i nedre badrummet/wc:n då de är färdiga.

Lavoaren i sitt ursprungspaket till vänster
Brytare och uttag har det dykt upp en hel drös av, varje dag kommer det några till känns det som.

Hjälpköket
Igår åkte jag på en Åboresa för att leta kakel till kökets väggar, men kom tyvärr tomhänt hem. Får se om det dyker upp några lämpliga någonstans... Vi vill ha vita, matta kakel i storlek 10x10 cm. Visionen är alltså denna:

Referensbild från Pargas
Och på tal om kök, vår ugn har till slut hittat till oss :) Den ser för tillfället ut så här:

Idag har jag, surprise surprise, målat LISTER!

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar