12 augusti 2012

Städa städa varje... söndag?

Nu har jag äntligen fått ett foto av vår hushelhet. Jag tycker att björkarna är ivägen, men tyvärr är inte Sven av samma åsikt. Enligt honom skall det inte vara rak insyn. Vilket får mig att ifrågasätta: vilken insyn? Vi bor mitt ute i skogen lixom...



Ovan ett foto på huset när en del av terassräcket kommit på plats. Jag har även haft annat än bärplockning och växtplantering på gång idag. Medan Benjmain drog en dagssömn på 3,5 h (!!!! han är ju lite flunssig förstås) passade jag på att börja städa i källaren. Som tidigare skrivits är huset långt ifrån färdigt trots att vi flyttat in. Jag har faktiskt inte vågat visa bilder ännu, men detta är alltså vad vi har att arbeta med  :)

Sovrum 1, fyllt med ofärdiga karmlister
Sovrum 2, som jag tömt idag!
Sovrum 3, väldigt otömt
Aulan, organiserad efter många timmars arbete idag
Hjälpköket, efter att sovrum 2 tömts idag

Hjälpkökskaos :)
Långtråkigt får vi minsann inte. Tilläggas kan ju att detta är det mesta inom bygget som skett denna vecka. På grund av Svens byte av jobb har det mesta stått stilla medan han själv suttit framför datorn. Men jag klagar inte. Vi bor ju här och han är desstuom HEMMA!!!

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar