8 september 2012

Fylld kista

Jag har en mycket gammal kista här hemma som jag fått av min mamma, och som kommit från min moffas sida. Under årens lopp har jag i tur och (o)ordning förvarat mappar med viktiga papper, skolpapper, bröllopspyssel, serietidningar, paketpapper och -band, bröllopsgåvor och julklappar i kistan. Nu är det dags för kistan att igen få en ny uppgift. Där den nu står passande bredvid kakelugnen blir det denna gång som vedlår.




"Veden" kommer ett BRA tag framöver att bestå av byggspill. Vi har nämligen några pallar där ute. Ännu har vi inte eldat en enda gång i kakelugnen eftersom jag tyvärr lever med en eskimå som påstår att han inte kommer att kunna sova ifall det blir varmare. Jordvärme i all ära (vi har faktist riktigt varmt och skönt), men nog skulle det vara mysigt med en brasa...

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar