13 december 2012

Golvad

Golvad känner jag mig minsann med en till envis flunssa-kick som inte vill ge med sig. Nå, full fart är det ändå i nedre våningen vilket också betyder att jag inte har tid för vila här uppe...

Här är nu äntligen första rummet med golvet på plats. På den bortre väggen ser man till och med en golvlist på plats! Tyvärr får jag inte bra bilder då golvet är täckt med skyddspapper tillsvidare, jag var lite för sent ute med kameran...

Arbetsrummet
 Golvet i aulan har också varit under arbete några dagar.

Så här såg det ut i förrgår

och så här ser det ut idag
Också här en drös av skyddspapper ovanpå. Jag prövade fota med blixt, men ojojojjjj så mycket damm som virvlade runt i luften. För tillfället känns det dessutom som om en stor del av det dammet satt sig i halsen på mig :( Idag blev det ingen åbo-resa eftersom vi med mannen konstaterade att vi båda imorgon slutar tidigt och därmed har mycket bättre tid för våra inköp. Så imorgon bär det av, efter det hoppas vi att fönstren ser ut så som fönster skall se ut och dörrhålen likaså.

Och visionen (enligt nedersta bilden)? Vit soffa till vänster, vitt tv-bord till höger och en vit matta. Vitt? Därför är det bra med färg på väggarna.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar