13 oktober 2013

Jultomtens verkstad

Känns det som idag. Somliga pynjar med större grejer och andra lite mindre. Förrådet tar sig och jag hinner inte ens med!

 
Bra med en händig man som får saker att hända!

 Igår prövade jag  tre nya bakverk, varav tyvärr endast ett var lyckat. Jag lagar bara halv sats då jag bakar eftersom vi inte får slut på det annars.


Jag gick totalt utanför min comfortzone och bakade med både lime och citron! Det var Svens önskemål eftsom jag själv är en chokladmänniska. Citronpajen till höger blev BRA! Snickersrutorna som var det enda som verkligen hörde till min comfortzone ger jag inte mycket för, de var faktist så usla att de åkte i komposten :( Limevitchoklad mördegskakorna var helt ok, men rätt smaklösa, så det blir ingen upprepning av dem.

Nu håller jag på och pysslar allt möjligt till olika julmarknader vi skall delta i tillsammans med föreningen. Finna minsann att göra bara man har tid och inspiration! Tillika puttrar maten på i både ugn och på spisen. Ja, och så ska barnen underhållas däremellan.

Så söndagsvila? Vad är det? Existerar inte i detta hushåll iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar