9 oktober 2013

Vardagsrum

Jag har aldrig varit den konstnärliga typen. Jag var precis en sådan i skolan som ständigt fick 8:or i teckning trots att mina alster på riktigt var värt 6:or. Jag var egentligen varken bra eller dålig i lärarnas ögon,  däremot nog en så lugn, snäll och beskedlig elev att jag väl därför var värd en 8 då. Fast det var teckningen det handlade om. Hmm. Jag har fortfarande inte efter två månader lärt mig hur jag får fotona och passa in och dessutom är de ganska suddiga. Men det bjuder jag på. För egentligen saknas både intresse och ork att lära mig.




Vardagsrum eller lekrum?


 På takkan står både Benjamins och Mathias ljusstakar som de fått i dopgåvor.


Även om jag inte är konstnärlig så har jag öga för färger (som man ser av den färgglada rutschbanan mitt i smeten...), skämt åsido, jag tycker om färgskalan i vårt hem. Valen av färger och tapeter är ett resultat av många års funderanden, inspiration från andras hem och stor beslutsamhet. Jag visste hur jag vill ha det när vi byggde. Däremot är jag extremt snål (fast ekonomisk låter en hel del bättre!) och jag var ständigt på jakt efter förmånliga alternativ. Det finns inte en enda märkestapet (t.ex. Sandbergs) i vårt hem, utan våra tapeter är köpta från rtv, starkki och k-rauta. Jag gillar skarpt vårt golv, det har vi också passat på att inhandla då det funnits på erbjudande på k-rauta för 9,90/m2. De vita kaklen i badrum och hjälpkök har vi betalat 8,20 e/m2 för. Vårt hus var dyrt att bygga, sluttningshus blir lite mer kostsamma än andra, men inredningen har vi minsann försökt spara in på, tillika som vi velat att det skall se ut som vi föreställt oss. Det gäller bara att ha lite spelöga.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar