6 december 2013

Omklädning

Gungstolen jag fyndade på tori.fi "glömde" jag väl visa originalbild på... Det finns en liten orsak till det, tyget var helt enkelt så förskräckligt, i mina ögon, att det kändes som jag inte ens ville föreviga det på bild. Men nu då stolen faktist är fixad, krävs det nog ett förevigande av det förra tyget. Tyget är dock löst täckt på det nya.

Före:

Och efter:


Tyget blev varken randigt eller det samma som jag har på kökssoffan. Randigt vågade jag inte ta eftersom tapeterna är randiga, och det vi har på kökssoffan kan jag nu i efterhand inte ens förstå att jag övervägde, då det är både naturvitt och blårutigt och skulle skära sig totalt med just vardagsrummets tapeter, och även med den blankvita gungstolen... Så resultatet blev detta, ett kiva mönstrat, kanske med blommor?, gråvitt tyg med gråblå prickar. Vi satte dessutom till ett skumgummilager till, så nu är den också mjukare att sitta på :)

Återkommer senare, eller imorgon, med dagens projekt/program. Och jo, visst är det pepparkaksbak idag, men nu är det inte det jag tänker på.

Fridfull självständighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar