15 januari 2014

Städning och sånt

Ja alltså tjugondag knut kom och for, den hann inte ta så mycket med sig eftersom jag lämnade ljusstakar och stjärnor i fönstren. Ja, och juldukar och ljusstakar. Och julblommor, det som finns kvar av dem...

Benjamin var en mäkta stolt två-åring efter detta. "mamma, Bemi såågaa, brrm brmm". Och ett brett leende. Tydligen figurerade min kam som motorsåg denna gång. Och tro det eller ej, eländet till blomma står fortfarand kvar, jag har alltså inte ens fått den i roskis idag... Däremot passade jag på att städa nedre våningen.

Aulan:

Städskåpet är dörren bredvid trappan, kunde ju vara mer ordning o reda där, men har ju just tagit ibruk det...:

Grovköket:


Pojkarnas rum:

Vårt sovrum:


Och sen ett rum dit det mesta skräpet åker nuförtiden, Svens arbetsrum:
Här har jag alltså inte städat idag... En hel del grejer ska ut till vedboden, så hopp finns ännu för detta rum också.

Ja, och så blivande badrummet/wc... Så här städigt blev det under mellandagarna!
Ja alltså innan fick man inte ens in en fot, så proppat var det, och halvvägs upp till taket... Men här finns mycket att göra ännu, trots att det är ett litet utrymme. Hjälper inte mycket att vi redan har wc, lavoar och dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar