7 april 2014

Blä!

Idag blev det en ofrivillig hemmadag för mig. Efter att magsjukan attackerade mig med full kraft lördag kväll låg jag däckad ända till söndag kväll. Idag har jag ätit en minmal omelett (äggbit kanske hellre) o en matsked ugnslax. Sitter och väntar på matlust med andra ord. Förbannar dagisbobbor och hoppas att ingen annan i familjen drabbas. Imorgon far jag hur som helst på jobb. Intressant är att åtminstone både Norge och Sverigen har direktiv beträffande magsjukor, nämligen att man skall stanna hemma 48h efter man senast kastat upp så att smittan inte sprids, medan det här i Finland står att barnet kan komma till dagis då det är tillräckligt piggt och orkar med dagisrutinerna. Vilket i mina öron kan innebära fast samma dag om barnet kastat upp på natten, åtminstone märkte man inte av Benjamins magsjuka någonstans när han hade, han lekte och busade på som vanligt, och så spydde han lite på golvet emellanåt... O fortsatte leka. Men jo, smittan finns hur som helst på dagis redan eftersom jag fick den därifrån, så mitt hemmavarande hindrar inga bobbor där. Men visst, kanske det inte sku finnas magsjukesmitta i samma utsträckning om alla på riktigt sku följa 48h - linjen? Svårt att veta.

Nu till något mer uppiggande. Våren är på gång och påsken närmar sig, hurra!!


Snö på norrsidan, javisst!

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar