25 april 2015

Terassöppning

Kan man kanske kalla det. I strålande solsken (o VART försvann det nu i skrivandes stund??) bygger vi odlingslådor och möblerar om (eller det är ju mitt jobb....). Egentligen fick jag födelsedagspengar till nya utemöbler redan sommaren jag fyllde 30, o de e ju redan en hel evighet sedan...... O nu tyckte vi alltså att det var dags att uppdatera våra slitna trämöblemang.

Bord med glasskivor (undrar hur länge de överlever våra små marodörer) och 8 stolar. Nu behövs det införskaffas ett parasoll från blåvita varuhuset så att man tål sitta där under heta sommardagar.
I odlingslådorna skall vi försöka plantera:
Jordgubbar. Vi lagar två lådor så dit ska också rymmas sallader, dill och gräslök. Och jag har redan kontaktat jordgubbsodlingsexperten till granne för tips. Även om deras jordgubbar växer i liiiiite större omfattning än dessa kommer att göra :) Och jag som är totalt nybörjare ser med spänning fram emot att se vad det blir av allt! :)

Odlingslåda!

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar