14 december 2011

Blixtar men inget dunder?

Underlig väderdag idag. När jag 17-tiden körde ut till bygget blixtrade det 7 gånger (stort) bakom mig. 14.12? Men någon åska hördes inte. Jag håller på med de mest underliga saker på bygget för tillfället. Jag vet inte vad jag tycker om det, igår ville jag bara gråta medan det idag har känts riktigt skoj. För att citera min svärmor när hon hörde vad jag gör: "det är minsann ingen lek att vara på ert bygge"... Jag står alltså på en A-steges nästöversta trappsteg uppe vid taket och fyller springor mellan ontelona och väggarna med betong. Mina hjälpredskap är i ena handen en sån där spackel-grej, men ganska lång (eller bred?) och i andra handen en lång och en kort träpinne om vartannat. Och så försöker jag hålla balansen tillika. Håhå jaja. Jag visste inte ens att man kunde göra sådant. Det mörka där uppe vid taket är alltså betongen jag fyllt springorna med.


Närbild av betongen i springorna

Det är extremt plottrigt och ganska klottigt, en del har jag dessutom i håret och en del på golvet. Orsaken till att detta görs är att betongen under gjutningen inte varit så flytande att den åkt ner där emellan springorna på alla ställen, så på de bärande ställena skall det fyllas. Vissa menar att det är onödigt men Sven är väldigt noggrann med konstruktioner. Dessutom behöver han själv ju inte göra det ;).

//Dani

1 kommentar:

  1. Det där gjorde Pappa och Johan också. Det känns komiskt när vi gör samma saker hela tiden!

    /Susanna

    SvaraRadera