12 december 2011

Recept

Jag är i stort behov av en ny receptbok och har varit det väldigt länge. Jag har letat och letat efter den perfekta boken att förvara mina bästaste recept i och hittade den en gång i en favoritbutik. Den gången köpte jag inte den (ibland gör man dumma beslut) men imorgon är det dags att besöka denna inredningsbutik igen. Butiken hittar ni HÄR. Det är dock intressant att jag nästan varje gång kommer tomhänt därifrån. Orsaken till det är att det finns för mycket att välja bland, för mycket jag vill ha, vilket resulterar i att jag får beslutsångest och till slut inte köper någonting alls. Så gick det även med receptboken förra gången.

Men efter moget övervägande och lite nätsurfing fick jag en lysande idé om att skapa en helt egen receptbok. Jag tycker ju verkligen om att pyssla. Antagligen var det meningen att jag inte skulle köpa receptboken från LA. Bilderna som fungerar som inspiration är tagna från nätet:






 

Imorgon får jag istället söka pysselmaterial från övriga butiker vi skall besöka :). Jag har funderat på att lägga in foton på alla tillagade recept. I sådana fall lär det bli en hel del bakning och matlagning i detta hushåll framöver. Bra med stor frys men jag skulle hellre se den tömd innan vi flyttar. Återkommer med resultatet av boken någon gång.

//Dani

1 kommentar:

  1. Jaa hördu angående mitt pepparkaks-recept, så själva receptet kan du få, men om du "lyckas" få likadana pepparkakor som jag, tror jag kan bli svårt!! För jag e inte helt säker på vad som gick fel?? Säkert en massa olika skeden...hahaha, men dom blev faktiskt riktigt goda. Dom smakar typ knäck, så andreas kallar dem för knäpparkakor!! :P

    SvaraRadera