25 januari 2012

Diskmaskinsproblem

Jag är för det mesta en sådan som gör först och sedan tar reda på hur jag skall göra. Detta gäller även vår diskmaskin som vi haft kanske 6 år eller nåt sånt. Hittills har jag diskat och varit nöjd. På senaste tiden däremot har den inte diskat rent. Det har inte heller hjälpt att jag diskat samma kärl en och två och till och med tre gånger om. Idag fick jag dock nog och valde förstås att googla :). Det räckte inte länge så läste jag att någon annan haft problem med barnmatsburksetiketter (nytt ord för ordboken kanske?) som söker sig in i diskarmarna. Ikväll har jag alltså för första gången öppnat instruktionsboken, fått löst armarna och tömt dem på, just det, barnmatsburksetiketter! Tjohej! Alltså självfallet tar jag alltid bort den stora etiketten på burken, men de där enfaldiga tejpbitarna på vissa burkar som sitter fast hälften på burken och hälften på locket så har jag alltså slarvat med! Nu är det dock för sent, men imorgon bitti skall jag förhoppningsvis diska rena kärl med en nyservad maskin!

Efter många många om och men valde vi till nya huset att inte laga integrerad diskmaskin :(. En orsak var att vi från början hade upphöjd, integrerad diskmaskin på ritningarna, men efter mycket goda råd från kökstillverkarna valde vi att sänka den till golvnivå, eftersom avställningsytorna skulle bli icke existerande vid diskhon med en upphöjd diskmaskin. Därefter tyckte jag att va e de då för idé med en integrerad maskin och så bestämde jag att vi sparar lite pengar på att behålla vår nuvarande, gamla maskin. Sedan när den ger upp kan vi välja om vi köper en vanlig eller om vi vill ha en integrerad ändå. I detta skede är jag mycket för att spara pengar!

Med bröllop på kommande och en känsla av att hålla på att bli förkyld (en av mina värsta farhågor inför vår stora dag) har blivande maken precis i denna stund serverat ett glas med en matsked konjak framför näsan på mig. Senast jag drack (kanske man kan kalla det svepte?)konjak var på en kräftskiva 2008, någonting jag därefter bestämde mig för att aldrig mer göra. Nu känns det dock som jag inte har något val :(

Tack och godnatt!

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar