23 januari 2012

Framsteg eller inte?

Det är ju bara att konstatera att då motivationen är bristfällig på bygget är blogguppdateringarna likaså. Nu har det gått en tid då det känns som om huset ALDRIG kommer att bli färdigt. Det kommer tyvärr sådana perioder. Detta betyder dock inte att det inte sker framsteg med bygget, bara att de framsteg som sker räcker en evighet att greja med. Inte ens inspiration att fotografera framstegen har jag haft! Jag har trots all bröllopsplanering, varvat med jobb, även idag slipat väggar. Nu är källarvåningens alla väggar spacklade och slipade ett varv, sovrummens väggar är dessutom efter idag spacklade andra varvet :) Väggarna är alltså jättefina och jämna nu. Till näst är det fint spackel som skall upp på dem. Idag harmade det ändå att jag inte kom mig för att ta kameran med, eftersom en tydlig skillnad syns på väggarna. Dessutom fick vi bottnet till kranarna fixade i helgen. Ordet "fixade" använder jag eftersom jag inte har den blekaste aning om vad som är gjort, jag bara ser att någonting är gjort, och det ser bra ut.

Ventilationen som skulle dras någon gång förra veckan, blev fördröjd på grund av att materialbeställningen inte hade blivit ivägsänd. På fredag fick vi dock delarna men nu passar det förstås inte för gossen som kommer och drar den, förrän nästa vecka. Ventilationen är ett skede jag också väntar mycket på eftersom taket därefter kan skållas ner till rätt inomhushöjd, vilket säkert medför mycket till rummen.

Ny inspiration och motivation hoppas jag på efter idag eftersom det visde sig att också elen blivit "fixad" på övre våningen vilket innebär att vi kan börja skiva väggarna! Sven skulle dessutom ännu ikväll laga underslag till mellanväggarna i sovrummen, varefter stommarna är planerade att slås upp och skivas imorgon!

/Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar