7 januari 2012

Mycket på gång

Medan jag inte befunnit mig på bygget har det dykt upp början till mellanväggar på somliga ställen. Från omklädningsrummet fotat::

Tekniska utrymmet, den stora lådan är ventilationsapparaten

tekniska till vänster och trappuppgång till höger

Omklädningsrum

En början till wc
Alla väggar i övre och nedre våningen är färdigslipade förutom nedre wc:n. Den växte fram så här:

31.12

4.1

4.1

6.1, färdig men oslipad
Idag har jag slipat golvet i bastun, badrummet och omklädningsrummet. Det görs för att vattenisoleringen skall fastna bättre på golvytan. Detta är dock något som inte är aktuellt på en tid ännu. Innan golvet vattenisoleras skall väggarna nämligen kaklas. Kaklen är utvalda men inte inhandlade, mer om det i ett annat skede.

golvslipning i badrum och bastu

mera slipning

slipat golv, badrumswc

slipning på gång i omklädningsrum
För övrigt har jag ritat in var uttagen i köket skall placeras. Vi har också bestämt höjd och placering för utebelysningen på husväggarna. Och medan jag har slipat och Benjamin sovit har Sven börjat fixa brädfodringen på vindfångets framsida. Jag undrar hur det kommer att se ut, eftersom han inte brädfodrar runt hela tillfälliga dörren. Pardörrarna är ju en hel del bredare.

Vindfång med tillfällig dörr

Våra riktiga dörrar
Mycket har igen blivit gjort och nu är maten i ugnen i väntan på husbyggarn. Matlagning är nämligen en annan huvudsaklig uppgift som hör till mig, förutom städning, målande och slipande.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar