21 februari 2012

Levande idéer

Det var ju inte många dagar sedan vi var och såg på kakel, men nu har jag bestämt mig för hurudant golv jag vill ha i kök och vindfång. Jag skall visa en modellbild i något skede. Måtten till vår trappa är tagna och den ser ut såhär tillsvidare:










Efter godkännande av min pappa och Sven är nu färgen är fastslagen och den kommer att bli vit med gråa trappsteg. Trappstegsönskemålen fick jag också igenom så de kommer att vara täckta, mellanrummen alltså :)

Några bakslag har det också blivit, dock inte så farliga. Snövädret och kölden satte käppar i hjulet i och med att traktorns akku tömde sig. Detta resulterade i en extra resa till Åbo och en hel del mekande på traktorn. Nu spinner den dock som en katt och allt är frid och fröjd. Också vägen är plogad nu. Sen märkte Sven att jag ju vill ha panel i vindfånget vilket innebär att han har skivat i onödan, nu får han alltså skruva loss skivorna igen, MEN inte överallt. Jag har häftiga planer även för vindfånget...

Så här har vårt kök utvecklats:

15.2

16.2

18.2
21.2, lägg märke till det nerfällda taket :)
Efter en grundsnabbkurs i spacklande idag, har jag sysslat med detta i sovrummen:


Senare i veckan blir det igen en Åboresa, den här gången för bl.a. kakel och panel.

//Dani

1 kommentar: