27 april 2012

Grått, grått, grått

På bygget har wc-golvet i övre våningen blivit kaklat, imorgon får jag foga om jag hinner. Sven satte idag aluminiumpapper i bastun, det saknas ännu i taket, och därefter är det dags att kakla bastu-, badrums och omklädningsrumsgolven.


Kaklen blev sist och slutligen MYCKET mörkare än vi ursprungligen tänkt oss, vi ville ha ljusgråa, nu är de mörkgråa, men efter alla våra kakelbestyr är jag bara tacksam över att vi har någonting. Kanske det även visar sig vara ett bra alternativ med tanke på smuts och sådant...

Här hemma fortsätter vi i samma anda som igår. Nu står denna på tur:


Denna "brudkista" lagade min pappa åt mig när jag gick i lågstadiet, det är alltså mycket länge sen och den börjar ju vara riktigt gammal :) så nu var det minsann dags för en makeover! Jag tänkte mig att den skulle få bli vit, men nu har vi så mycket grå trappfärg kvar så även den får bli grå. Resultatet visar jag imorgon eller i övermorgon.

Gårdagens resultat ser ni här:


Gammalt blir nytt, eller?

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar