29 april 2012

Kista nr 2

Så här blev resultatet:


Även beslagen fick sig en makeover, eftersom de var fastspikade och jag blev lat :) Förstås fanns det ännu en möbel som inte slapp undan. För att citera Sven igår kväll: "du e ju helt touko, ska allt måsta bli grått??!" Jo, svarade jag, för det är den färgen som finns till hands just nu. Förra sommaren hade jag vit färg och då var det ca 11+3 möbler och grejjer som hamnade under penseln.

På bygget hann jag igår foga golvet i lilla wc:n. Sven kaklade golvet i vindfånget, men jag hade förstås inte kameran med. Sedan slipade jag golven rena från fogmassa i bastu, badrum, omklädningsrum och hjälpkök, och idag har Sven börjat räta ut golven. Vattenisoleringen kommer antagligen på tidigast på tisdag och jag vet inte när han har tänkt hinna kakla. För övrigt håller jag på med mina lister, för tillfället slipar jag dem och bär ner dem till källarvåningen vartefter. Målet är att bli av med så mycket tavara (lister och panel främst) som möjligt från övre våningen så att vi kan tapetsera. Listerna målar jag sedan sista varvet i nedre våningen.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar