29 juni 2012

Tummen upp!

Ikväll bestämde jag att vi med hjälp av denna fordonskombination tar oss ut till bygget. Sagt och gjort, vi var där på en halv timme, inte alltför illa, med tanke på att den är en 26-tummare och min kondition för tillfället befinner sig någonstans på södra halvklotet...


Min gröna cykel är såklart ett tori.fi-uppköp, och barncykelsitsen ett huuto.net-köp. Hjälmen har Benjamin fått ärva, liksom flytvästen han hade på sig under midsommarens båtutfärd. Tummen upp för återanvändbara grejjer! Eftersom jag inte längre har någon korg bakpå min cykel :( fick jag försöka vara kreativ, därav hänger Benjamins ryggsäck (kirppis-fynd) upp-och-ner fast i barnsitsen. När jag har lite mer tid skall jag försöka få den rätt väg, men när jag försökte senast låg den vågrätt tvärs ut. Nå, det fungerade bra så här också.

Från och med idag räknar vi med att ha en herrans fart på husbyggandet. Idag började nämligen Svens semester. Tummen upp för det. Själv är jag dessutom ledig nu fyra dagar. Tummen upp får också Benjamin som satt som ett ljus bakom mig alla 16,8 kilometrar.

//Dani

4 kommentarer:

  1. Roligt att cykla, hade Mamma också hjäm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej... Men det är också en grej jag skall leta efter på kirppisar!

      Radera
  2. Bra där, men en hjälm är bäst att köpa från vanlig butik. Man vet aldrig om den man köper begagnad ännu är hel och skyddar som den skall.

    Har aldrig förstått mig på föräldrar som har hjälm på ungen bakom, men som själv cyklar utan. Ni är ju på samma cykel om ni kör omkull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt! Jag har inte ens någonting annat än fullständig dumhet att skylla på :) (Bättre ändå att ha hjälm på ungen än att inte ha det) Men nu skall jag skärpa mig och köpa mig en ordentlig hjälm!

      Radera