14 juli 2012

En ny dag igen

Och arbetet fortsätter.

Kommer ni ihåg väggen i hallen, mittemot omklädningsrummet? Alla hallväggar lämnades ju ospacklade nere på väggarna eftersom vi skulle laga "bröstpanel" dit.


Idag har den fått en makeover:


De andra väggarna i hallen får såklart samma makeover. För tillfället är där endast golvlist samt en list ovanpå panelen, men vi har även lister som skall "innanför", som en ruta eller något. För min del tycker jag att detta skulle räcka, det finns risk att det blir för mycket av det goda annars.

Här har vi förresten gjort ett riktigt idiotiskt misstag! Till höger på väggen har vi brytare samt termostat, men MITT PÅ väggen har vi valt att placera dammsugaruttaget!!! Och då kommer jag ihåg att Sven frågade mig var det skall placeras, och vi bestämde att mitt på väggen blir bra...??? Nu kan jag inte hänga något där. Får se om och när jag hittar på något lämpligt dit.

Jag åkte ut till bygget redan klockan 6 imorse, för att i lugn och ro få sysselsätta mig med det jag (på riktigt) tycker näst mest om att göra: städa :) Fönstren i kök, matsal och vardagsrum är nu tvättade, saker undanplockade och köket rengjort från tak till golv.

 

Jag har redan börjat flytta in. Sodastreamern och brödlådan (fyndet) fick åka med idag :) Även två sockerpaket flyttade in i torrskåpet, det höga bredvid kylen. Och nu när golvet är skurat, skrubbat och tvättat i köket har jag tassat barfota där. NU börjar det kännas som hemma!

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar