13 juli 2012

Färdigt... eller inte...?

Nu är i princip ALLT på gång i övre våningen, det betyder ungefär lika mycket att det mesta är på hälft :) Eller nåja...

Här är köket före spiskåpan


Och nu har spiskåpan kommit på plats. Ännu skall det kaklas ett varv under kåpan.



I matsalen och vardagsrummet har golvlisterna idag satts fast. Hörnlisterna mellan matsal och vardagsrum är samma karmlister vi använder till dörrar och fönster. Min uppgift har varit att sätta akrylmassa i alla hål och skarvar samt måla över dem när de torkat.


Även takkronan fick sin rätta höjd idag. På bilden ovanför syns även en skymt av dekorationslisterna som kommit upp i köket, alltså de ovanpå skåpen. Också mellan kök och vardagsrum kom det idag en aluminiumlist på golvet.

Golvlister i vardagsrum

Mera golvlister

Här syns också en skymt av den pågående bröstpanelen i hallen bakom trappan.
Här är en bild på köket före, utan knoppar och med skydd på arbetsytorna.

Före
Och här har både ljuslister med ledband och dekorationslisterna på skåpet kommit på plats. Knopparna på lådorna skruvade Sven fast i förrgår. Egentligen tog jag detta foto nu på kvällen för att visa vad min kvällsuppgift varit...

Efter
 ...nämligen att tejpa för silikonet som ännu skall dras i köket

 Det var inget roligt jobb.



Imorgon är det städdags. Inflyttningssynen är på väg vare sig vi är redo eller inte. Sven verkar lugnare på den fronten än jag. Det är hur som helst meddelat till följande hyresgäst att vi är ute nästa veckoslut. Det är alltså en vecka dit. Det börjar nästan synas här hemma, med flyttlådor staplade från golv till tak, skåpdörrar på glänt med någon enstaka pryl i, en tom frys samt dittan och dattan som ligger och skräpar överallt eftersom det inte passar någonstans. Men tänk, jag har bara flyttat en gång i mitt liv, och det var över 10 år sedan.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar