23 oktober 2012

Blått är flott

Eller vått, eftersom det varje gång jag skall ut och måla bestämmer sig för att regna. Nå, jag har målat ändå. Och färgen är kvar. Brädfodringen är i full gång.


Ovanför kommer fuktskadade och mögelangripna bräden upp på väggen. Innan jag började måla märktes ingen skillnad på betongen och brädfodringen. SÅ hemskt såg det ut!!

 Det börjar bli blått... Till vänster fortfarande grådaskiga bräden.

 Mera blått!

Färsk bild från idag! Jag har alltså målat också väggen där vid dörren, och Sven lagade spikläkter igår på resterande väggarna. Snart är det endast lister och hörnbräden som saknas. Ja, och fönstersmygar samt foderbräden börjar vi prata om sen nångång nästa sommar...

För den delen skulle jag ha kunna valt att inte alls måla mer den här hösten och låtit det se grådaskigt ut. Men jag insåg hastigt att jag inte kommer att orka se på den hemska (o)färgen hela vintern...

Även inomhus sker små framsteg om kvällarna. Nedan en bild från förrådet/klädrummet, tagen i förrgår, där Sven har skivat väggar. Dammet på bilden vittnar om att det är på gång! Taket skall förstås sänkas och även här skall spacklas mm......


Men. Vi bor faktist i huset. Så jag klagar inte.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar