29 oktober 2012

Rent i pannan

IDAG händer det igen! Sven har hållit på och spacklat två sovrum hela hela eftermiddagen!! Jag kunde knappt fatta det då han frågade mig vilka färger vi skall måla väggarna i rummen, för de kan väldigt snart målas, gärna innan takpanelen kommer på plats! Under veckoslutet hann vi med simning i Caribia och strömmingsmarknad. Eftersom det var -4 på morgonen halv tio när vi åkte iväg hade jag inte räknat med att det skulle vara +3 ett-tiden. Då fick jag nämligen upptäcka, på ett inte såå skojigt sätt, att mina vinterskor tar in vatten. Och jo, när jag tittade under dem har de lixom brutits upp på mitten. Där traskade jag alltså i slasket och vattenpölarna och hade verkligt mysiga fötter när vi kom tillbaka till bilen.

Vi blev tipsade om kaffebryggar-rengöring och tänkte igår morse att vi skulle prova på det. Och nu med facit i hand: kan varmt rekommendera! Inte för att jag själv dricker kaffe, men..... Det ser iallafall bra ut??

Här rengörs hela bryggaren!

Detta har alltså "muhit" där inne varje gång man bryggt, svarta flagor och trådar mm...

Efter!
Igår var en spännande valdag och -kväll, vädret under förmiddagen var ju som i februari, vilket föranledde mig att baka fastlagsbullar, som vi ännu idag (och säkert imorgon) smaskar av ännu!

//Dani

3 kommentarer:

  1. Jag har åxå planerat rengöra vår kaffekokare. Var hittade du rengöringen??

    SvaraRadera
  2. Det går ju också att rengöra med ättika eller matsoda. Jag brukar hälla ungefär halva behållaren full av ättika, låter rinna igenom och upprepar vid behov. Sen låter jag rent vatten rinna igenom tills det ser klart ut och ättikslukten har försvunnit :)

    SvaraRadera
  3. Ättika och matsoda var ju ett jättebra tips! Skall absolut pröva det nästa gång!

    SvaraRadera