2 december 2012

Söndag i arbetets tecken

Lilla julen firades med släktmiddag och sällskapsspel, som vanligt alltså. Idag har vi däremot hållits hemma hela dagen, Sven grejande med sitt och jag med mitt. Största delen av min kväll har gått åt till detta:

När jag var liten snickrade pappa ihop ett dockskåp till mig. För några veckor sedan målade jag väggarna på utsidan, taket och golven inne i huset. Eftersom målaren är jag, ser väggarna på insidan ut som de gör. Hur som helst hade jag redan då i planerna att tapetsera dem. Ikväll blev det av.

Så här ser dockhuset ut otapetserat men målat.

Första rummet har fått tapeter. Det är våra kökstapeter.

Andra rummet färdigt. Här kom våra vardagsrumstapeter.

Tredje rummet fick våra matsalstapeter på väggarna.

Det sista och minsta rummet fick våra "blaschoga" vindfångstapeter.
För att vara första (och troligen sista) gången jag tapetserade så är det inte helt hopplöst, åtminstone om man ser från långt håll... Trevligt blev det iallafall. Nu återstår möbler och invånare.

Sven var duktig och fortsatte med källaren. Idag fick wc:n spackel. Den kommer vi nu att lämna som sådan och laga sovrummen och aulan färdiga. Wc:n får lagas i ett senare skede. Troligen förr än senare då jag antagligen tröttnar ganska snart på att springa upp till övre våningen de nätter jag besöker wc:n...


Jag fotade endast utifrån aulan, spacklet syns på väggen. Så intressanta foton har jag inte på spacklet att det är värt att lägga upp hit. I väntan på fortsättning...

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar