30 oktober 2013

Stämningsfullt??

Jag kände att det var dags för en liten liten förändring. Så jag sköt bordet mot fönstret och hängde upp ljuslyktor i fönstren samt placerade tre vid bordsändan. Plötsligt fick vi mer utrymme i matsalen och äntligen kan jag bränna stämningsfulla ljus utan att behöva oroa mig för att barnen skall nå dem.
Bordet är så mycket ihopfällt som det går. Ännu finns det både en och två tilläggsskivor att förlänga med. Och det ryms faktiskt!
Soffan har fått sin madrass tillbaka och stereon är nu placerad i fönsterbrädet bakom. Jag har inte hittat någon plats för den innan, eftersom jag inte tycker den är så vacker att se på. Så medan Benjamin lyssnar på Kalle Ankas skvatter sitter jag nu och njuter nostalgiskt av Def Leppard.

Men tror ni mina blommor får va ifred då? NEJ. Så här går det:
Men här kommer man inte ostraffat undan!
Blommassakern bara fortsätter och fortsätter...
Jag har ändå haft vett att placera de flesta växterna på ouppnåbar höjd, t.o.m. för mig själv. En annan ide jag fick gällde avställningsytan under fönstret i köket. Nu ser det både lantligt och lite juligt ut :) till soffan i matsalen skulle jag nu vilja ha ett par bruna skinnfäll, och till bänken i vindfånget ett par vita eller varför inte gråa... Eller kan det bli för mycket av det goda? Snart ser det väl ut som en fårmassaker här oxå...
Väntar nog lite på att få börja julpynta, men tillsvidare nöjer jag mig med levande ljus i fönstren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar