12 november 2013

Tisdag

Det har öst ner regn hela dagen och kvällen här. Sven har haft undervisningsfritt och åkte till butiken med Benjamin. Mathias sov 3 timmar och jag passade på att städa, alltså dammsuga OCH tvätta golv under tiden. Sen lagade jag pizza, med botten av squash, sviker aldrig! Feelisen efter städningen var mysig, men med grå novemberkänsla, vilket resulterade i att jag hängde upp två julstjärnor i två av våra fyra vardagarumsfönster. För min del kan det gärna få va lite julstämning från november till slutet av januari. Vi åkte och hälsade på barnens gamlamommo. Besöket var uppskattat från alla håll och kanter och Benjamin pratade hela kvällen om gammamommo, med g-ljudet långt ner i halsen. Dagen avslutade med bästa tänkbara sällskap, ett par ballonger som sprack ovanför heta ljus och en rosarandig mössa på mitt tvååriga yrväder. Somliga dagar är bara bäst.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar