16 november 2011

Full fart på utsidan

18.9 är fönstren inne i källarvåningen, alltså i våra sovrum :).


Nu kommer vi in i oktober och kvällarna blir tidigt mörka. 30.9 slås de första täckbrädena på.

"Täckor"
9.10 håller jag på att nita fast "patolevyn" under terassen. Det är just passligt arbete för mig som är någon  storlek mindre än de andra två arbetarna ;).

Patolevy
Så här tråkig ser vindfånget ut ännu i dagsläget. Såklart har vi en tillfällig "byggdörr" där för att inte slita ut den riktiga dörren och jag tycker att Sven sa något om att det först måste fyllas runt huset för att sedan kunna laga terasstolpar och terass, för att därefter kunna brädfodra vindfånget. Men inte är jag riktigt säker att det var just så. det kan eventuellt hända att det hade något med dörren att göra också... Tja, jag är glad över att det iallafall är vindtätt.

Huvudentrén, inte så mäktig ännu...

Det häftigaste som händer vid den här tidpunkten är dock att hörnbrädena och brytningslisterna kommer upp. Hörnbrädena består av 3+3 bräden för att ge intrycket av pelare. Nu börjar huset se allt stiligare ut. Fast ännu saknas fönsterlisterna, vilka säkert blir "pricken på i:et". Jag har redan sett ut hurudana lister jag vill ha, men de har jag ingen bild på för tillfället. Måste fara till Nagu och smygfotografera det hus där jag sett dem...

Matsalsgaveln 16.10

Framsidan

Bastugaveln

Färdig övredel på bastugaveln!
Nu börjar det äntligen bli dags för inomhusarbetet. Mer om det en annan gång.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar