3 januari 2012

Att bygga

Aldrig tror jag att jag har njutit så mycket av ett skede i livet som nu när vi bygger. Visst är det tungt, men det som jag upplever som tungt är jag allt som oftast känner mig som en ensamstående mamma, därmed all respekt till de ensamstående mammorna! Detta avhjälps dock genom att även jag (och Benjamin ibland) vistas på bygget. Skoj är det trots allt att bygga sitt egna hus och jag jämför hela byggskedet med att vara gravid. När det äntligen är färdigt är vårt hus/hem något vi har skapat tillsammans, liksom vår son. Det är enormt spännande att följa med hur huset utvecklas, likt fostret i magen. Och varje gång jag tänker på att vi kommer närmare inflyttningen pirrar det i magen :). Vi planerar och funderar, väljer ut ytmaterial, maskiner och möbler precis som vi gjorde när vi väntade Benjamin. Alla timmar Sven nu tillbringar på bygget är jag övertygad om att betalar tillbaka sig när vi äntligen ligger och slappar i soffan i vårt eget vardagsrum!!

I skrivandets stund muras nedre badrummet och jag har fått till uppgift att välja ut hurudana lister och karmar vi skall ha.

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar