1 januari 2012

Gott nytt år!

Förra året förde med sig stora förändringar i och med Benjamins födelse, och detta år kommer inte att bli mindre händelserikt med bröllop och husinflyttning! Dessutom fanns mitt namn i gårdagens ÅU över utdimitterade från Novia :) Jag är alltså till på köpet färdigstuderad!! På husbyggsfronten är det tyst idag, eller tyst och tyst, ventilationsritningarna är minst lika viktiga att få färdiga. På torsdagen var gossen som skall dra ventilationen till bygget och såg, och bara Sven skaffar maskinen och fixar mellanväggen till tekniska utrymmet så kommer han och ordnar den. För övrigt är väggarna i badrummet färdiga. Så här blev de:

 

Till höger kommer alltså en wc, till vänster två duschar och rakt fram bastun. Öppningen är till för dörren och fönsterglas. I det här skedet är också den lägre mellanväggen till wc:n till höger färdig, men den har jag inte ännu dokumenterat... Där nere har jag haft städdille tillika som jag slipat väggarna (vilka är nästan färdiga), så nu är det extra roligt att greja där.

Städat och omorganiserat

Även duscshrummet/wc:n i källarvåningen börjar ta form.

Duschen blir i hörnet, wc:n till vänster och lavoar till höger

Det nya året fortsätter idag för mig med matlagning och kvällsjobb.

//Dani

1 kommentar:

  1. Grattis till examen! Jag ser framemot bröllopet!

    /Susanna

    SvaraRadera