16 februari 2012

Händer hela tiden

Uppdateringen fungerar inte riktigt för tillfället, dock beror det den här gången inte på brist på inspiration, nu är det endast brist på ork, jag är totalt golvad av en stenhård förkylning med feber! På bygget går det iallafall framåt.

Rören blev färdigt dragna och kopplade förra veckan fredag. Ventilationen lagades också färdig på måndagen. På tisdagen var el-gubben på plats igen och drog en massa el, så att vi kunde bergulla och skiva väggarna, vilket nu alltså är på gång. Ju mer skivor som kommer upp, desto färdigare ser det ju ut :) Dessutom har Sven börjat skiva övre våningens wc, vilket har gett oss ett till rum. Nu börjar helheten verkligen synas. För tillfället håller Sven på att skiva vindfånget.

Hjälpkök före
Hjälpkök efter
Omklädningsrum före
Omklädningsrum efter
Övre våningens wc

Mellanvägg mellan sovrum och trappa har dykt upp, dörrhål för städskrubb
Bergullat
och skivor kommer upp

Köket, bergullning på gång, faner för köksskåpen är uppsatta

wc-vägg/köksvägg, diskbänken kommer i hörnet
Golvkaklen (klinkers?) till tekniska utrymmet finns nu i Svens bil. När det golvet är kaklat får vi se om de också duger till de övriga utrymmena. Jag misstänker att de är för mörka för min smak. Nästa vecka skall vi fara och fråga offerter på kakel. Det är ganska lätt, eftersom vi vet precis hurudana vi skall ha till väggarna i alla utrymmen, men jag vill ändå se och känna på dem i verkligheten, istället för att bara se någon bild på nätet och kunna godkänna sorten. Golvet däremot är svårare, eftersom vi sätter vita kakel på väggarna är jag rädd att mörka golvkakel ger ett kallt utseende, och skulle därför kunna tänka mig riktigt ljusgrått eller mörkare beige...  Får se hur lång tid det tar att välja dem...

//Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar