16 februari 2012

Hört

Så här kan en konversation mellan mig och Sven se ut på bygget:

Dani: Ja räcks inte upp dit så ja tänker lämna det...
Sven: Du kan ta A-stegan dit.
Dani: Mmmm...Ja ska fundera på saken...
Dani: Jag fattar int hur ja ska få dom skurna så där snett, måst ja mäta nånting? Eller e de bara att skära lixom?
Sven: Använd måttbandet.
Dani: Ja ska fundera på saken...
Dani: Va ska ja göra me den här kabeln som hänger här? Ska ja bara sätta ullen på eller ska de bakom eller framför eller??
Sven: Skär de först lite snett, så att de far över. Eller du lagar de kilformat där framför, så att ja sen vet var kabeln e.
Dani: mmmm...
Sven: Förstod du alls va jag mena?
Dani: Ja ska fundera på saken...

Hur som helst funderar jag en hel del när jag är där :). Nå Sven är verkligen inte världens bästa handledare, han är precis som jag, gör helst allting själv.

//Dani

1 kommentar:

  1. Kanske det var det här de menade i kyrkan med "om du tvekar så visar jag vägar att gå" :)
    /Susanna

    SvaraRadera